Tuesday, February 27, 2007

Vanity - Romantic Voyage (Kopia Remix)

Någon gång i december kom min flickvän med en tiokronors-LP som skulle visa sig vara ett riktigt fynd, nämligen Vanitys andra LP Skin on Skin. Den har, som de flesta 80-talsskivor med kvinnliga popartister, en jättebra A-sida och en ganska usel B-sida. Allra bäst gillade jag den slicka, "upptempo men ändå inte"-låten Romantic Voyage. Kombinationen av mjuka pads, reverbdränkta syntljud och Vanitys lätt koksade, viskande röst gjorde att jag till slut blev tvungen att göra en remix.

Vanity - Romantic Voyage (Kopia Remix)

4 Comments:

Blogger Laban said...

Jag dör Douglas. det är så himla bra och när jag säger himla menar jag som i himmelskt verkligen. Vilket fynd, vilken mix, du får ta med orginalet ikväll så jag får höra det.
10/10 Husarmar älskar Kopia!

1:28 PM  
Blogger Björn said...

Fantastiskt bra! 1/1 Björn på Tegelgårdsgatan älskar det också. Det blev precis lika fint som jag tänkte att det kunde när du spelade ursprungsversionen på årets första bilfärd genom Sverige.

3:13 PM  
Blogger joakimR said...

får bli försommarlåten detta, verkligen skön!

8:35 PM  
Anonymous bag said...

I think your blog post was secretly a awesome beginning to a potential series of blog posts about this topic. So many people pretend to comprehend what they’re talking about when it comes to this topic and generally, very few people actually get it. You seem to grasp it though, so I think you ought to run with it. Thanks a lot!

3:40 AM  

Post a Comment

<< Home