Thursday, December 07, 2006

Taylor Dayne - Tell it to my heart (Kopia Resonance Remix)

Jag kommer ihåg den här låten från min barndom, men jag minns inte riktigt varför. Kan det ha varit för att min storasyster lyssnade på den, eller att den dök upp på närradion någonstans mellan KLF och Neneh Cherry under de åren jag byggde upp mitt intresse för popmusik? Klart är i alla fall att den här typen av urvattnad kommersialerad housepop ligger mig ganska varmt om hjärtat. När det görs bra alltså. Taylor Daynes röst är egentligen ganska påfrestande, manierat mustig och med illa dolda whiggertendenser... Men jag kan inte låta bli att gilla det. Och jag kunde heller inte låta bli att göra ny musik till acapellan jag hittade på soulseek för ett tag sedan.

Taylor Dayne - Tell it to my heart (Kopia Resonance Remix)

12 Comments:

Blogger Viktor Sjöberg said...

Höjer insatsen!

Kan man få en instrumental också?

11:51 PM  
Anonymous Anonymous said...

Svinbra!

10:11 AM  
Blogger Douglas Holmquist said...

viktor: Självklart! Det ordnar vi ikväll.

moa: Tusen tack!

11:47 AM  
Anonymous Anonymous said...

strålande! lägger du upp den instrumentala med?

2:56 PM  
Anonymous Anonymous said...

This comment has been removed by a blog administrator.

11:29 AM  
Blogger Björn said...

Verkligen vansinnigt bra precis som tidigare. Det börjar bli ett standardförfarande när man kommer hem till vänner som inte är Douglasupplysta att gå in på eenmaterial och ladda hem allt innan drinkarna kan blandas.

5:57 PM  
Blogger Laban said...

Kan du inte förnya nerladdningarna?

8:50 AM  
Blogger Douglas Holmquist said...

björn: &hearts

laban: Jo, absolut. Försökte för ett tag sedan men något blev fel. Ska testa igen.

10:45 AM  
Blogger Laban said...

Tack! Kom till bagatelle igår och dansa till dina mixar!

1:23 PM  
Blogger Laban said...

spexigt, jag menade idag.

1:23 PM  
Anonymous Anonymous said...

bra start

4:00 AM  
Anonymous bag said...

Its an informative topic.I am appreciating it very much! Looking forward to another great blog.There’s defiantly a lot of great tips here I’m going to try to be more aware of.I am very enjoyed for this blog.

10:12 AM  

Post a Comment

<< Home