Tuesday, October 17, 2006

Jeff Mills - Changes Of Life (Kopia Syrlig MS-10 Edit)

Den här låten gjorde jag en bearbetning av en kväll i slutet av sommaren, inför ett dj-set på Vinylbaren. Den tog inte i närheten av så lång tid att göra som många andra grejer jag gjort (jag arbetar VÄLDIGT långsamt) eftersom det enda jag gjort är att jag har spelat in tre syntspår, utan omtagningar och med mycket lite editering, och lagt dom på originallåten. Det var ganska skönt att göra något så enkelt och hafsigt. Hafsiga låtar har också rätt att bloggas.

Jeff Mills - Changes Of Life (Kopia Syrlig MS-10 Edit)

3 Comments:

Blogger dan s. said...

Var ligger vinylbaren? Jag skulle dansa till det här.

12:32 PM  
Blogger Douglas Holmquist said...

dan s: Det ligger i Malmö, granne med Kulturbolaget. Härligt att du känner dansen!

1:31 PM  
Anonymous bag said...

Your article is very exciting, is worth watching. Looking forward to your next good article!

4:27 AM  

Post a Comment

<< Home