Tuesday, October 17, 2006

New Kids On The Block - Popsicle (Kopia Smooth Arpeggio Remix)

Min kompis Emma uppmärksammade mig på den här gamla NKOTB-låten för några år sedan. Den är från deras första skiva från 1986, och är ett bedårande stycke Jackson 5-pop med köttig syntbas och riktigt, riktigt töntig rap. Jag gillar den väldigt mycket. Men jag kände att tempot var lite lågt så jag drog upp en sisådär 20 år och trixade med syntar, effekter, klipp-och-klistra och trummaskiner. Lyssna här:

New Kids On The Block - Popsicle (Kopia Smooth Arpeggio Remix)

5 Comments:

Anonymous Anonymous said...

Douglas! Det här är så JÄVLA JÄVLA bra!

3:58 PM  
Blogger Laban said...

Kung Douglas, jag älskar dig. När är det dags att åka till Jönnet!

4:38 PM  
Blogger Douglas Holmquist said...

moa: Tack så jättemycket!

laban: Åh, jag älskar dig med! Fre 27:e åker vi! Det ska bli så jäkla kul. Jag har kirrat bil så om du vet någon mer som vill åka med så säg till dem.

5:05 PM  
Blogger johan said...

Douglas: Allt du rör vid blir till örongodis.

9:05 PM  
Blogger Unknown said...

sinnessjukt bra! radiosidekick älskar dig! och ja, jag talar även för martin när jag skriver detta!

10:08 AM  

Post a Comment

<< Home