Monday, October 23, 2006

Gamers In Exile - I'm a Decent Man (Kopia Mind Makeover)

Min vän Henning Lundkvist spelade upp I'm a Decent Man med Gamers In Exile för mig 2001 efter att den släppts på en Tigerbeat6-samling. Jag tyckte att den var otroligt bra fram till att beatsen kommer in. Där gick låten nämligen från att vara väldigt personlig och smart vocoderpoesi till att bli väldigt, väldigt... Tigerbeat6-ig. På ett inte så kul sätt.

Häromdagen snubblade jag över låten igen för första gången på ett par år när jag gick igenom mina gamla osorterade mp3or från tiden då id-taggning inte var en så stor grej. Jag satt samtidigt och klippte i en Tim Hardin-sampling och märkte att de passade väldigt fint ihop. Såhär blev det:

Gamers In Exile - I'm a Decent Man (Kopia Mind Makeover)

5 Comments:

Blogger Laban said...

Topp! Har nu satt ihop dina låtar och sitter på jobb i höstrusk och myser. Hoppas allt är bra!

8:30 AM  
Anonymous Anonymous said...

det är faktiskt inte vocoder utan en sång-syntes av typen text-to-speech.

om man ska vara petig.

:)

9:30 PM  
Blogger Douglas Holmquist said...

Ah, det har du nog rätt i, anonym. Det låter ju faktiskt ganska annorlunda. Tack för infon!

11:17 PM  
Blogger Jakob said...

hej.
Bra jobb med bloggen och låtarna. Kul att du fick fram Jackson5 i New Kids.

Har börjat knåpa i Ableton Live 6. Grymt program

mix här: http://www.box.net/public/6k19g8aeyy
Blogg här(du är länkad):

4:39 PM  
Blogger Jakob said...

http://kingofthekaiser.blogspot.com

4:40 PM  

Post a Comment

<< Home