Tuesday, October 17, 2006

Alicia Keys - You Don't Know My Name (Kopia Thyroid Gland Remix)

Jag tycker så sjukt mycket om Alicia Keys röst. När jag var fjorton hörde jag en amerikansk sångpedagog säga om någon att han/hon hade "melodi i sin röst". Jag förstod inte vad hon menade då, men jag kom att tänka på det uttalandet häromdagen när jag lyssnade på acapellan till den här låten. Jag tror det har att göra med att Alicia Keys wailningar inte bara är utsmyckningar, utan att det finns små, små betydelsefulla melodiska eller harmoniska fragment i dem. Äh, det är skitsvårt att bena ut, och det handlar nog bara om hur jag uppfattar det. Jag tycker så sjukt mycket om Alicia Keys röst.

Den här remixen gjorde jag igår. Ville till en början ge låten en lite mer elektronisk ljudbild, ganska influerad av två kanadensiska herrar som är väldigt bra på att kombinera själfullt och elektroniskt. När jag var klar blev den kanske lite "halv-analog" trots allt. Hursomhelst, här är den:

Alicia Keys - You Don't Know My Name (Kopia Thyroid Gland Remix)

5 Comments:

Blogger Mar†in said...

Keep them coming!
/Martin

2:38 PM  
Blogger Viktor Sjöberg said...

Goddamn.

3:29 PM  
Blogger Douglas Holmquist said...

Martin: You know it! Kollade in er spellista, mycket trevligt.

5:07 PM  
Anonymous Anonymous said...

Sviiinbra!

1:58 AM  
Anonymous bag said...

I’m very glad that a writer like you invests your time in a meaningful and useful way in which you share your knowledge with the people around you especially us bloggers. I will continue reading your post for it tackles different issues in our society that keeps me interested and go on reading the rest of your articles.

10:18 AM  

Post a Comment

<< Home