Tuesday, October 17, 2006

Kylie Minogue - Slow (Kopia SkateSlow Remix)

Ok, första postningen och redan dyker ett problem upp: Den här låten började som en instrumental Kopialåt, baserad på ett litet stycke distad electro som jag gjorde till en kortfilm tidigare i höstas. Låten var i princip klar när min vän Mikael Hall (Piotor, the Mexicos) var på besök för några veckor sedan, men jag kände att något fattades och konsulterade Mikael som meckade ihop det hela med en jävligt hårt kompressad och autotunad Kylie. Självklart kunde vi inte hålla oss ifrån att timestretcha lite här och där. Och självklart lät vi acapellan vara något bpm långsammare än låten för att få till det så kallade sköna hänget. Som vi gillar så mycket.

Nu till problemet: Är detta en Kylie-remix, en Kopialåt med lite röstpålägg, eller en mash-up? Det spelar på sätt och vis ingen som helst roll, men det är viktigt för id-taggningen... Jag beslöt mig hursomhelst för att låta Kylie stå som artist och mig som remixare. Då får hon lite mer publicitet och jag lyckas kanske få icke svensktalande människor att tro att jag har fått betalt för att våldföra mig på källmaterialet.

Kylie Minogue - Slow (Kopia SkateSlow Remix)

1 Comments:

Blogger Douglas Holmquist said...

Thanks nijuba! I'll upload them again.

2:42 PM  

Post a Comment

<< Home