Wednesday, January 02, 2008

Kopia presenterar: Circuit One

I december spelade jag på ett vernissage på Malmös bästa galleri Krets tillsammans med min vän Viktor Sjöberg. Vi gjorde en ganska improviserad konsert som byggde på loopar av låtar jag tycker mycket om. Viktor tog hand om det rytmiska (hans behandling av introt till Metro Areas "Soft Hoop" var inte av denna världen....) och jag tog hand om tonaliteten. Ungefärligen. Vi pratade tidigare på dagen om att spela in konserten, men det blev aldrig av. Därför beslöt jag mig häromdagen för att sätta ihop tre stycken på de samplingar vi använde, så att det vi gjorde dokumenteras på något sätt, om än omtolkat och tillfixat i efterhand. Här är den första, "Circuit One". "Circuit Two" och Circuit Three" kommer inom kort.


Kopia - Circuit One

4 Comments:

Blogger jacobsteel said...

snyggt! :)

6:42 PM  
Anonymous Anonymous said...

skitfett.
laddar hem tvåan nu.

10:14 PM  
Blogger Douglas Holmquist said...

Tackar tackar!

5:35 PM  
Anonymous bag said...

I am glad to post my views and points in this blog, Blogs are becoming the main source of knowing about things certainty,its importance,idolizing,either in a marketing way that one can differentiate. I enjoyed to be at here because one of my point has been cleared here.

4:16 AM  

Post a Comment

<< Home