Friday, January 18, 2008

Kopia presenterar: Circuit Three

Här är den sista delen i Circuitserien. Jag vill tacka för den fina feedback jag har fått för låtarna (via mail, bloggar och kommentarer). Det värmer verkligen.

Tänkte passa på att avsluta med en tävling: Den som först kan pricka in tio samplingar som jag använt i någon av de tre låtarna vinner en hyllningslåt som jag kommer att göra på min nya Korg Polysix och lägga upp här. (Den som dessutom kan redogöra för den musikhistoriska kopplingen mellan de snabba trummorna som dyker upp vid 2:28 i Circuit One, och samplingen som hörs mellan 3:54 och 4:15 i Circuit Two vinner pengar till en glass.)

Tävlingsbidrag lämnas i kommentarssytemet.

Kärlek.

Kopia - Circuit Three

5 Comments:

Anonymous Anonymous said...

Brandy and Monica, Beyonce, The Free design, Chet Baker,Gil Scott Heron, The Carpenters, James Brown, Everything but the girl,Metro Area,Kelis och Andre från Outkast. Thou shalt never underestimate the sneakiness of your girlfriend... Ok, jag hade klarat alla själv förutom The free design och The carpenters, men att du äppelkindat berättde det för mig och Andreas igår gjorde att jag fick ihop mina tio. Hyllningslåt please! Textförslag : I looooove my girlfriend, she is soooo smart and veeeeeeeery pretty!

1:31 PM  
Blogger Douglas Holmquist said...

Mycket nära baby, men det finns ingen Gil Scott Heron-sampling i någon av låtarna så du tog bara nio... Tävlingen fortsätter...

8:35 AM  
Anonymous Anonymous said...

Brandy ft. Monica, Everything but the Girl, Chet Baker, Carpenters, James Brown, Metro Area, Kelis, Beyonce, Free Design, Stereolab, Kevin Ayers

2:44 PM  
Blogger Douglas Holmquist said...

Yes Box, Peter! Hyllningslåt coming up!

...och kommer att göra en hyllningslåt till min sugar honey girl också eftersom hon var så nära.

Eftersom ingen av EenMateriaal läsare verkar vara sugna på glass (vem är det vid den här tiden på året egentligen?) så tänkte jag passa på att berätta att kopplingen mellan de samplingarna i Circuit One och Two är att den ena är det inte alls okända Amen-breaket från låten Amen Brother (som är en tolkning av en gammal gospel) av the Winstons och den andra är Curtis Mayfieldlåten We're a winner, som är baserad på samma gospel. Fascinating, innit?

2:01 PM  
Anonymous Anonymous said...

Tackar! Jag vågade inte chansa på att det var Amen-breaket. (Det var för övrigt fler som jag halvkände igen). Men det var ju klart att det var det.

3:13 PM  

Post a Comment

<< Home